حکومت ازنظرشیعه به منزله ی روح وجان در پیکر دین است اگر نباشد دین می میرد وبی اثر وبی روح می شود . به همان میزانی که نبوت در پیدایش دین لازم است واگر نباشد دین معنا ومفهوم وتحققی ندارد به همان میزان وبی کم وکاست ، ولایت وامامت در بقای دین لازم است . وجود نبی در تاسیس دین لازم است واگر نباشد دین دوام وبقایی نخواهد داشت . لذا شیعه که شعارش احیای ولایت علی وآل علی ( علیهم السلام ) است می گوید اگر حکومتی غیر علی وآل علی ( علیهم السلام ) روی کار آید باطل است وباید اساس آن در هم ریخته شود به همین جهت در هر زمانی قدرت های طاغوتی لبه ی تیز حملاتشان روی شیعه بوده است یعنی پیوسته می کوشیده اند شیعه را به استضعاف بکشانند ونگذارند آنها بال وپری باز کنند وقدر تی به دست آورند چون می دانستند این منطق مکتب تشیع ّ است که که هرحکومتی غیر ازحکومت علی وآل علی باطل است وباید بساط آن برچیده شود چون شیعه معتقد است تنها علی وآل علی ( علیهم السلام ) از جانب خدا برای حکومت اسلامی منصوب شده اند ومعتقد است که همیشه ودر هر زمانی یک نفر از آل علی در عالم وجود دارد که باید حکومت کند پس شیعه دائما َ در تلاش است که زمینه ای برای حکومت همان امام معصوم منصوب از جانب خدا که به دلایلی غائب از دیدگان ماست آماده کند واز این روست که دشمنان دین ، علی الدوام می کوشند شیعه را در حد ضعف وتفرق نگه دارند ومجال دستیابی به قدرت را به آن ها ندهند علت اصلی نزاعی که شیعه وسنی با هم دارند وهمیشه رو در روی هم ایستاده اند همین است وگرنه اختلافات جزیی مثل این که چگونه وضو بگیریم یا نماز را دست بسته یا باز بخوانیم ، یا بر روی فرش سجده کنیم یا نکنیم این ها آن اندازه اهمّیّت ندارد که یک ملت بزر گ اسلامی را به جان هم بیندازد وبرخور دهای شدید وخونین به وجود بیاورد .
آری شیعه می گوید مساله ی حکومت ، شانی از شون ولایت الهی است ومتصدی آن باید علی وآل علی ( علیهم السلام ) باشند که معصوم وازجانب خدا منصوب هستند وصلح وسازش بردار هم نیست که مثلا یک شیعه یک قدم جلو برود ویک قدم سنی عقب برگردد تا باهم بسازند وکنار بیایند این طور نیست چون شیعه معتقد است که مرگ وحیات اسلام وقران به این حقیقت بستگی دارد که اگر حکومت در دست علی وآل علی ( علیهم السلام ) باشد اسلام وقرآن زنده وحیات ابدی بشر تأ مین است واگر حکومت در دست غیر ازآن برگزیدگان خدا باشد ، اسلا م وقران می میرند وحیات ابدی بشر به هلاک ابدی مبّدل می گردد.
دیده شده در کتاب ، سلسه مباحث اعتقادی 2 (غدیر، سند ولایت علی امیر (علیهم السلام )) نویسنده : سید محمد ضیاء آبادی
مطلب قابل توجهی بود.
(یاعلی)
فرم در حال بارگذاری ...